Hva er poenget med å stjele?

19 Oct

Hei folkens:)

Satt å titte litt på forskjellig sidern nå, og finner ut av vi i norge  stjeler for 3,5 miliarder i året. Det er jo helt sykt.  det vil si ca 1165 kr per husstan, det veldig mye i grunn, synes det er rart siden vi har flere systmer som skal gjøre til at det er vanskeliger å stjele, men det værste er vel at sverige er værre enn oss. Svensken stjeler for ca 4,4 miliadrer i året, jeg skjønner ikke at dette er mulig. å det værste med hele stjele greie er at det er små ting som er det som blir stjelt mest siden det er letter å ta med seg.  Som regel koste jo det ikke så veldig mye, derfor er det rart at summe er så høy. Jeg synes at når vi i norge stjeler for så mye i året, kanskje man skal gjøre mere for å forhindre dette da?  jeg synes at norge skal putte inn penger for at alle bedrifte skal få til å merke varer med alarm, hadde man fått til det tror jeg at det hadde blitt mindre stjeling, vet jo at det finnes greier for å deaktivere disse alarmene, men er jo ikke alle tyver som har muligheten til å få bruke et slik et:)

 

Hva synes du om saken? Har du forslag til hva vi kan gjør for å forhindre dette?

Mine kilder:

dagbladet.no

tv2.no

 

adiós

-Chanette Marie-

4 kommentar to “Hva er poenget med å stjele?”

  1. Raymond 26. oktober 2010 kl. 18:42 #

    Utroli fin blogg da, keep up the good work! 😉

  2. Ainur 19. oktober 2010 kl. 19:52 #

    Hei du!! Jeg kjøpte denne på Mitt Skattekammer i Trondheim for noen uker siden:)

    Men sjekk ut denne linken, fant den her:)

    http://www.nyttogshabby.mystore.no/ds_advanced_search_result.php?keywords=parfyme&search_in_description=1&submit.x=0&submit.y=0

    • chanettemarie 19. oktober 2010 kl. 21:00 #

      okey:) tror jeg også må kjøpe meg enn sliken en:)

Legg igjen en kommentar

